Banner

Centraal aanmelden bij Dimence Almelo

11 november 2013

Geestelijke Gezondheidszorg Dimence is in Almelo gestart met het centraal aanmelden van cliënten. Door middel van centrale Logis.P-zuilen kunnen cliënten zich aanmelden en worden hun gegevens direct gecontroleerd. Deze cliëntenlogistiek wordt samen met Ricoh Nederland mogelijk gemaakt.

"Op die manier wordt het geen regel, maar uitzondering dat mensen naar een balie moeten,'" zegt Aly van der Vegte, directeur Logis.P. "Door selfservice meer te integreren in deze instelling kan bespaard worden op personeelskosten en weten cliënten sneller en beter waar zij aan toe zijn."

Dimence is in Almelo bezig met de constructie van een grote nieuwbouwlocatie die in 2015 gereed moet zijn. Het is de bedoeling dat daar in een centrale hal straks voor de volledige organisatie centraal melden mogelijk wordt. Het centraal melden dat nu van de grond is gekomen, is een proefperiode op de locaties Hanzelaan en Wierdensestraat in Almelo.

Dimence introduceert selfservice door middel van de inzet van centrale aanmeldzuilen. De eerste stap is het aanmelden van de cliënt door een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs op een ID-scanner in de zuil te leggen. De gescande gegevens worden gecontroleerd en er wordt direct nagegaan van wat voor afspraak er sprake is. De cliënt wordt vervolgens automatisch aangemeld voor de afspraak en verwezen naar de juiste wachtruimte.

Daarbij zullen cliëntgegevens nagelopen worden met als doel die actueel te houden. Voor uitzonderingssituaties en wijzigingen in cliëntgegevens zullen cliënten naar de balie verwezen worden. Aan de balies worden eventuele wijzigingen in gegevens direct bijgewerkt.
 

 




Centraal aanmelden bij Dimence Almelo