Banner

Balieloze oplossing Logis.P al volledig geïntegreerd in Isala Klinieken

30 augustus 2013

Deze balieloze aankomsthal van Logis.P is naadloos en probleemloos geïntegreerd in de Isala Klinieken. De meest innovatieve vorm van patiëntregistratie en aanmelden is in het Zwolse ziekenhuis een maand geleden gelanceerd na de opening van de nieuwbouw. Gebruikers zijn al snel compleet vertrouwd geworden met het nieuwe concept.

In het nieuwe gebouw melden patiënten zich sinds 4 augustus via een geldig legitimatiebewijs bij een digitale aanmeldzuil in de centrale hal in plaats van bij een balie. Het ziekenhuis maakte ook een korte film over de werking die hier te zien is. De realisatie van de balieloze aankomsthal mogelijk gemaakt door Logis.P en haar partner Ricoh.

Betere zorg, voor minder kosten

"Dit betekent betere zorg, voor minder kosten. Een perfecte samenkomst, vooral in deze tijden," zegt Logis.P-directeur Aly van der Vegte. Door bepaalde ongecompliceerde handelingen, zoals het aflezen van een legitimatie, te automatiseren, wordt de grote stroom aan patiënten beter opgevangen en afgehandeld. Daarin is de oplossing klantgericht en wordt de tevredenheid onder patiënten vergroot.

Het leidende principe van Logis.P is just-in-time wachten. Patiënten wachten centraal en krijgen vlak voor hun afspraak, bijvoorbeeld via sms, bericht dat ze op de poli kunnen verschijnen. Binnen het Elektronisch Patiëntendossier kan de behandelaar zien dat de patiënt aanwezig is om hem of haar uit de wachtruimte op te halen. Door de oplossingen van Logis.P kon het aantal vierkante meters wachtruimte op de poliklinieken en afdelingen flink gereduceerd worden.

Werking

De patiënt meldt zich voortaan bij één van de acht aanmeldzuilen in de nieuwe aankomsthal waar alle patiëntcontroles plaatsvinden. De patiënt wordt voor de afspraak aangemeld, krijgt informatie over eventuele uitloop van de afspraak en ontvangt een routeaanduiding op een zogenoemd dagticket.

De patiënt kan tot twintig minuten voor de afspraak in de centrale ontvangsthal van de Isala Klinieken verblijven. Ook kan de patiënt op zijn verzoek een sms ontvangen waarop twintig minuten voor de afspraak wordt aangegeven dat hij/zij naar de poli kan lopen. Op de poli kan de patiënt zich met het dagticket melden aan de decentrale polizuil. Dit hoeft voortaan niet meer bij baliepersoneel.




Balieloze oplossing Logis.P al volledig geïntegreerd in Isala Klinieken