Banner

Selfservice aan de Digitale Receptie

13 oktober 2013

Technologische ontwikkelingen veranderen de manier waarop we ons leven leiden in sneltreinvaart. Amper enkele decennia geleden deed de pinautomaat zijn intrede. Die vorm van selfservice betekende een verbeterde dienstverlening van de bank: we konden ons geld wanneer we maar wilden 'uit de muur trekken'. Voor de banken betekende de pinautomaat naast de verbeterde dienstverlening ook een forse besparing op het aantal balies.

Met de introductie van de Logis.P Digitale Receptie krijgen bedrijven de mogelijkheid om selfservice in te zetten bij de ontvangst van gasten. Hierbij wordt voortgebouwd op ervaringen die Logis.P heeft opgedaan in de gezondheidszorg, waar het digitaal ontvangen van patiënten inmiddels aan de orde van de dag is.

Selfservice 
De ontwikkeling van de Digitale Receptie is een logische stap in de wijze waarop technologie ons leven en klantgerichtheid van bedrijven verbetert en makkelijker maakt. We regelen onze zaken meer en meer zelf en dat ervaren we als prettig. Met selfservice gaan klantgerichtheid en efficiency hand in hand.

Inmiddels is selfservice niet meer weg te denken uit ons leven. We boeken onze vakantie via het Internet, checken in op Schiphol met ons paspoort, we kopen ons kaartje bij de automaat en leveren zelf onze boeken in bij de bibliotheek. De mogelijkheden zijn enorm en de wereld die nog te winnen valt eveneens.

Selfservice maakt het ons niet alleen makkelijker, het is ook veiliger, efficiënter en goedkoper. Het is een mogelijkheid om in deze tijden van crisis te besparen op de kosten terwijl we toch onze kwaliteit van dienstverlening handhaven of zelfs verbeteren. Deze kwaliteit wordt geoptimaliseerd als zij gecombineerd wordt ingezet met hospitality-oplossingen als narrow-casting, room-signage, digitale bewegwijzering en wayfinding.

Digitale receptie 
De Digitale Receptie van Logis.P wordt ingezet naast of in plaats van de bestaande receptie of beveiliging. Hiermee biedt Logis.P bedrijven een klantvriendelijk alternatief voor de ontvangst van haar gasten. De Digitale Receptie is de ideale oplossing voor al die situaties waar de receptie een noodzakelijke kostenpost is of weinig toegevoegde waarde biedt.

Bij bedrijven heeft de receptie een taak bij het ontvangen van gasten zoals klanten of leveranciers. Naast die ontvangst wordt het opnemen van de telefoon vaak aan een receptie uitgevoerd. Door nieuwe technologische ontwikkelingen zoals digitale telefonie is het heel goed mogelijk om deze telefoniefunctie anders in te vullen, bijvoorbeeld door dit uit te besteden.

Ook is de Digitale Receptie een ideale oplossing voor bedrijven met meerdere vestigingen. Voor bedrijven die cursussen, congressen en examens organiseren of afnemen is er een speciale versie beschikbaar die ook mogelijkheden biedt voor intake en examenplaatsen. Doordat de Digitale Receptie over spraak en beeldverbindingen beschikt, is het zelfs mogelijk om waar noodzakelijk toch klanten persoonlijk te ontvangen. Op deze manier beschikt u over de meest optimale kosteneffectieve en klantvriendelijke oplossing.

Hoe werkt het? 
Uiteraard kan de Digitale Receptie ook worden gekoppeld aan uw bestaande bezoekersregistratiesysteem, toegangscontrolesysteem en parkeervoorzieningen. De Digitale Receptie kan op basis van SAAS (Software as a service) worden aangeboden of lokaal worden geïnstalleerd. De Digitale Receptie kan daarbij geheel worden aangepast aan uw huisstijl.

De Digitale Receptie is ingebouwd in een computerzuil of bouwkundig geïntegreerd in de inrichting van het gebouw. De zuilen zijn voorzien van een aanraakscherm en optionele randapparatuur zoals ID-lezers, Barcode- en QR-codelezers, uitgave en inname van bezoekerspassen en parkeertickets. De Digitale Receptie beschikt over een eigen bezoekersregistratiesysteem met alle functionaliteiten waaronder functionaliteiten voor de bedrijfshulpverlening.

Logis.P is dé leverancier op het gebied van selfservice & hospitality oplossingen en levert met haar S&H Suite het eerste volledig geïntegreerde enterprise-wide selfservice en hospitality platform. Hiermee biedt Logis.P een volledige oplossing van het ontvangen van gasten, patiënten tot aan shop en betalingsfunctionaliteiten.

Geschreven door: Jeroen Bos


Selfservice aan de Digitale Receptie