Banner

Een gastvrije kerstboodschap

18 december 2013

In de tijd dat je in een wachtrij bij de slager staat, had die kerstrollade al volledig bereid kunnen zijn. Dat gevoel zal tout  Nederland in ieder geval de komende dagen hebben.  Kerst betekent voor velen een grote gezelligheid, maar daar gaat stress aan vooraf. Als de gastvrijheid van de kerstdagen vooraf wordt gegaan door hospitality bij de inkopen, is dat een prachtige situatie.

Logis.P levert al enkele jaren selfservice & hospitality oplossingen voor de zorg. Zo'n derde van de Nederlandse ziekenhuizen werkt met onze oplossingen, maar er is geen reden om aan te nemen dat dit concept binnen de zorg moet blijven. Bedrijven, horeca en detailhandel zijn perfect voor selfservice & hospitality.

Lang moeten wachten bij de kassa staat voor Nederlanders in de top 3 ergernissen in supermarkten. Er is weinig fantasie voor nodig om te bedenken hoe hoog de irritatie tijdens de kerstdagen dan zal oplopen. Ik weet het nog van vorig jaar: de rijen stonden tot diep achterin de supermarkt. De wachttijd tot de kassa was een uur tussen blikken ragout, langzaam voorovergebogen op het winkelwagentje schrijdend langs de kaasvlinders. Ondertussen ontstaat twee medewachtenden voor me een echtelijk geschil om welke sauzen voor het gourmetten moeten worden meegenomen. Dat is geen pretje. Voor niemand.

Klantvriendelijkheid en gastvrijheid worden verrassend vaak geschetst met een noodzakelijke toevoeging van persoonlijke contacten. Maar persoonlijk contact wordt verward met richten op het individu. Juist dat is de toekomst van klantvriendelijkheid en gastvrijheid. De technologie biedt ons meer dan ooit de mogelijkheid om precies naar de wens van de gebruiker te werken. En die gebruiker wil snel, op zijn moment, geholpen worden.

Door een investering in selfservice creëert een ondernemer een uniek aspect aan zijn eigen zaak. Gasten in de horeca kunnen bijvoorbeeld digitaal aan een zuil of tafel bestellen. Hiervoor is geen personeel meer nodig. Op die manier kunnen bestellingen snel en foutloos worden doorgegeven aan de bar of keuken. Gasten hoeven niet meer te wachten totdat iemand aan hun tafel komt en kunnen direct hun order doorgeven of iets bijbestellen.

Om écht te realiseren dat de gast of klant op zijn moment, op zijn manier geholpen wordt, is selfservice van Logis.P noodzakelijk. Niemand kan de moderne honger naar snelheid en zelfredzaamheid ontkennen. De enige discussie is nog wanneer, waar de volgende stap wordt genomen. Logis.P heeft die stappen al genomen. Zelfs meer dan stappen, ligt er al een weg richting het beste gebruik van selfservice binnen de muren van retail, horeca en bedrijven. Deze roadmap is innovatief, makkelijk te begaan en baanbrekend. De Logis.P-weg bevat geen files, slechts een snelle doorstroming van tevreden gebruikers. En bij thuiskomst die malse rollade.

 

Bekijk onze site www.logisp.nl voor die roadmap. Daarnaast kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met directeur Jeroen Bos via bosj@logisp.nl of bellen naar  038 - 423 43 48.

Geschreven door: Johran Willegers


Een gastvrije kerstboodschap