Banner

De moderne binnenstad past zich aan

27 januari 2014

Hoe winkelen we over enkele jaren? Hoe ziet de binnenstad van de toekomst eruit? De wereld verandert snel, ook op het gebied van winkelen. Via het internet aankopen doen is gemeengoed. Thuis op de bank bestellen en postbode brengt het bij je thuis. Wehkamp bouwt nu in Zwolle zelfs 's werelds grootste online distributiecentrum om bestellingen op dezelfde dag aan huis af te leveren. Niet langer zijn we gebonden aan het aanbod van lokale winkels.

Traditionele winkels hebben het moeilijk als gevolg van de opkomst van online shoppen. Denk aan het recente faillissement van de Free Record Shop. Muziek online kopen of downloaden is de standaard.

Toch blijft winkelend publiek volop aanwezig. Fysiek winkelen is en blijft een voor velen aangenaam tijdverdrijf. De touch & feel van een product. Een dag op stap gaan. Een kopje koffie in de stad. Samen met een vriend of vriendin, met manlief en de kinderen. Winkelen blijft.

Maar om te blijven, moet en zal het winkelen veranderen. De stad van de toekomst past zich aan en anticipeert op zijn bezoekers. Steden worden slimmer. Winkelen wordt slimmer. Al was het maar omdat de ondernemer de kosten wil reduceren zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit en breedte van het assortiment.

Logis.P heeft een heldere visie op het fysieke winkelen. Wij zien een belangrijke rol weg gelegd voor selfservice en hospitality. Door de inzet van onze DigiShop die draait op een breed spectrum van hardware. Van zuil in de winkel tot een in de tafel ingebouwd device waarop besteld en betaald kan worden in het restaurant. Op die manier wordt er niet alleen bespaard op kosten, maar biedt het de ondernemer ook de kans het winkelen te verreiken met multimediale content.

Geschreven door: Jeroen Bos


De moderne binnenstad past zich aan